martedì 19 giugno 2007

Dozivljaj jedne Srpkinje

Bila i vidjela!
Ljudi se dijele po kastama. Postoje kaste koje vladaju, koje daju vojsku (gurke npr.), kaste koje daju policiju i sl. Postoje i kaste nedodirljivih koji su predodređeni da budu sluge. Roditelji ugovaraju brakove svojoj djeci. Najcesce su to brakovi između prvih rodjaka. Jedan mi je Limbu Nepalac rekao da je već sa 6 godina znao koga će ozeniti. Kad sam ga upitala da mi pojasni, rekao je da mu se u strica rodila kcerka kada je on imao 6 godina i braca su odmah uredila brak (!) Nema mjesanja između kasta, ali religija (budizam, hindu, muslimani) nije bitna. Svaka kasta prica svojim jezikom, u skolama pricaju nepalski. Djevojcice rijetko idu dalje od Osnovne skole, a dosta njih ni u Osnovnu. Vecina stanovnistva živi na selima. Svoje mrtve spaljuju. Jedu ljuti 'cheken curry' danima. Prisustvovala sam pravljenu tog jela i bilo mi je muka. Zivotinju ubijaju tako da se krv ne rasipa jer je krv bitan sastojak ishrane. Cesto je istresu u posudu pa onda pospu po kariju. Smrve i kosti pa sve to jedu. Ne jedu govedje meso. Svi imaju izuzetno zdrave zube i lijepe osmjehe. Imaju praznike i neku vrstu karnevala u kojima slave pse ili neke druge zivotinje. Neke praznike su posvetili sestrama i tada im kupuju poklone, stavljaju tacke između obrva... Nepal je lijepo posjetiti. Neobična zemlja, ali nikako KUCA jedne Srpkinje. Možda sektasi u svim tim obicajima pronalaze sebe. Za mene je to samo još jedna neobična destinacija. Pozdrav svima i poruka posjetite Nepal, ali se KUCI vratite.

*copy&paste sa foruma*

Nessun commento: