lunedì 18 giugno 2007

"...nezaboravan pogled na mesecinom obasjan najvisi vrh sveta..."

Na treking smo krenuli dosta rano ujutru i isli smo, za moj proracun, neocekivano brzo. Stigli smo do Pakdinga negde oko podneva i zato smo odlucili da nastavimo još malo i zaustavili smo se tyek u mestu Monjo, gde je ulaz u Nacionalni park Sagarmatha. Smestili smo se u jedan novi lodz i bio sam iznenadjen sto su sobe bile sa kupatilom. Ali, iako je moguće platiti za toplu vodu i tusiranje, dan je bio oblacan tako da baterije na solarnim celijama nisu prikupile dovoljno suncane energije i tako zagrejale vodu za tusiranje. Kako je padalo vece, bilo je sve toplije i toplije i posle vecere smo proveli neko vreme u dvoristu lodza i gledali zvezde. Ujutru smo krenuli ka Namche Bazaru i dosta brzo smo stigli jer smo predhodnog dana dosta skratili distancu od Pakdinga do Namchea. Mislim da još nije bilo podne kada smo stigli do prvih lodzeva Namchea. Vecina nas je zurila da ode do jedne od dve - tri pekare i da uzme lepo pecivo i hleb. Iako 6 godina nisam bio u Namcehu, nije se mnog promenio, mada se vidi da ima dosta novoizgradjenih kuca (hotela). Smestili smo se u 1 lodz u centru sa lepom prostorijom za rucavanje i dnevni boravak. Imali smo pristup internetu ali niko od nas nije imao volje i snage da se prikaci na serbiancafe. Precutno smo to ostavili za povratak kuci a na licu mesta ćemo uzivati u putu i posle toga odmarati. Resili smo da sutradan napravimo vise od planiranog (odlazak samo do Sjanbochea i Everest Wiev Hotela0 i krenuli smo do manastira Tjanboce. Taj put sam već ranije opisivao, i bilo mi je veliko zadovoljstvo sto sam opet na njemu i sto su moji drugari mogli da uzivaju u fenomenalnom pogledu na Everest. Nekoliko puta sam isao tom stazom ali nikada nije bio ovakav pogled, uvek je bilo dosta vlage i oblaka. Na jednom od lepih mesta podignuta je nova stupa kao i vidikovac za Everest. Iskoristili smo to za odmor i za pravljenje lepih fotografija. Izveli smo veliko spustanje i opet veliki uspon , do Tjanbocea. Vece je bilo lepo, pogled na Everest odličan, jedino je lodz u kom smo se smestili bio malo nekonforniji, ali, zato sam iz svog kreveta imao nezaboravan pogled na mesecinom obasjan najvisi vrh sveta. Nema veze sto je krevet bio sklepan od nekoliko dasaka sa tankim dusekom preko. Atmosfera u lodzu, prava trekerska, sa interesantnim ljudima iz svih krajeva sveta, sa ljubaznim domaćinima Drago mi je sto ovo pišem, ali uhvatim sebe da bih voleo da to piše neko od mojih drugara sa puta. Mislim da će oni imati objektivniji i interesantniji prikaz. Zato samo da nastavim sa cinjenicama. Sutradan loše vreme, nekolicina je obislo manastir, i vratili smo se u Namche, u dobar lodz i interesantne prodavnice. Posetili smo tibetansku kliniku ali mi se čini da je doktor bio malo dekoncentrisan nasom posetom i nije se bas dobro pokazao kao dijagnosticar. Sutradan smo nastavili dugo spustanje do Lukle. Ono sto smo 2 dana penjali, spustili smo za 1. U Lukli smo uvece probali rakshi, ali ta rakija nije bila bas ukusna, bila je kisela i nismo je mnogo ni pili. Hrana je bila ukusna i relativno obilata. Sutradan povratak za Kathmandu i ocekivanje polaska za Tibet.

Zemun007

Nessun commento: