martedì 19 giugno 2007

Odgovor Sashi

Interesantno od Sashe. Vrlo. Ti mora da si onda doziveo Pravi Nepal. 1977.godine je verovatno bilo mnogo, mnogo drugacije nego sada, i onda kada sam ja bio (97-01). Kakav je tada bio Freek street? Sada je ostao samo njegov naziv na Durbar skveru i price ostarelih hipika. Deepak sigurno nije isti kao tvoj drugar. Moj nepalski brat ima 36 godina, vodi jednu uglednu turisticku agenciju u Kathmanduu i upravo sam preko jednog drugara (koga sam spojio sa Dipakom), dobio nekoliko lepih poklona od njega. Moj nepalski brat je ne samo pomogao mojim drugarima Julijani i Banetu, nego se sa njima druzio i odveo ih na veceru u neki od restorana sa nacionalnim plesom i hranom malo izvan turistickog Thamela. Drugari su mi odusevljeni gostoprimstvom. Upoznao sam dosta Nepalaca koji su bili na ovim prostorima: sto za vreme rata pri UN u Hrvatskoj, kasnije na Kosovu. Vlasnik hotela iznad Sjanbocea nas je docekao na terasi sa dobar dan. Video je majce koje smo nosili sa vidljivim znacima Jugoslavije. Studirao je u Zagrebu. Ipak, najinteresantnije mi je bilo na poslednjem trekingu. U jednom lodzu, na povratku, pili smo caj, i ljubazni Sherpas me je pitao odakle sam. Već sam stotinu puta odgovarao i drugima, i vrlo malo ih je znalo gde je ta Jugoslavija, Srbija, Beograd. Normalno, od 1999. god. i oni su jadni čuli za nas, silom prilika. Ah, da, NATO bombing! Ne samo iz kurtoazije prema meni, svi od reda su bili protiv onih koji su nam ono radili. Po zlu i nevolji smo postali poznati i u takvim zabacenim predelima. Ali, kada sam Sonam Tseringu Sherpi rekao Jugoslavija, on mi je odgovorio. *Bio sam ja 1985. godine u Beogradu 7 dana*. Kasnije je ucestvovao u 5 ekspedicija na Everest i dva puta ga je osvojio. Sasha, vracas se kuci? Gde ti je kuca? Nepal ili Srbija? Ja mislim da znam gde sam rođen a gde mi je (tj, gde će biti) kuca. Srećan povratak kuci!

Zemun007

Nessun commento: