martedì 19 giugno 2007

Mali princ

Sada sam ponovo gledao BBC -evu emisiju sa Majkl Pelinom o Himalajima: Anapurna, Kathmandu, bazni kamp Everesta... Iako sam gledao mnogo emisija i putopisnih i alpinistickih i starih (1924.g.) ovo mi je jedna od najlepsih i najbolje snimljenih. Nije ni cudo, to je BBC. Kako jedna emisija može da probudi emocije i snažne zalje. Emisija je i tekstualno odlično napravljena sa nekoliko izvanrednih detalja, sa saduima, kraljem i spontanim komentarom divnog Pelina. Jedino mi se ponovo rodila zelja da nešto prokomentarisem, u odbranu divnog naroda Nepala i da onima koji znaju šta se desilo 2001.godine u Kathmandu-u, i koji su me sa razlogom i ranije pitali (neki i provocirali): Kako je moguće, da taj divni narod ima jednu osobu koji je pobio celu svoju porodicu? Zar Nepalci ne ubijaju? Dakle, mladi princ je, po zvanicnoj verziji, za vreme porodicne vecere, pobio celu svoju porodicu (izuzev jednog strica, koji, ne zna se zašto, nije dosao na tu, obaveznu veceru). Onda je mladi princ (oko 28 god ako se dobro secam), izvadio neko oruzje (možda iz dzepa0, automatom i još nekim pistoljem ubio oca, majku, mladjeg brata, striceve i još neke, i onda sa 2 metka usmrtio i sebe, ne trenutno, već je sutradan preminuo. Verovatno je bolje nisanio na daljinu nego u sebe. Kraljevska porodica je bez zvanicne autopsije po hitnom postupku kremirana na obali Baghmatia, a princ - ubica, dan kasnije, takođe bez autopsije. Moj prijatelj Bojan Milicevic, koga sam već pomenuo kao fudbalskog trenera na radu u Nepalu od godinu i nešto, mi je pricao da je mladog princa, prestolonaslednika, vise puta video, bio čak na veceri u kraljevskoj palati. Za njega Bojan kaže sve najlepse, i u intelektualno, ponasajnom i obrazovnom pogledu. Nije imao ni probleme sa alkoholom ni slično. I , onda. mladi princ se kao naljuti na porodicu jer mu zabranjuju ljubav sa nekom devojkom,,i on ih, normalno, poubija. Nepalski narod je siromasan, zaostao u odnosu na nas, neobrazovan, neskolovan, ali nije glup. Slučajno se stavovi kralja i njegove porodice nisu slagali sa stavovima nekih sila, ali to je samo slučajno. Jeste da sam pored 3emyna stavio i 007, ali ne želim da budem James Bond i da iznosim ono sto sam čuo od raznih drugara, samo ja ne verujem u tu pricu, naročito ako su tacne tvrdnje da je mladi princ - ubica imao rane od 2 metka razlicitog kalibra. Dobro, možda je stvarno pucao sa dve ruke idva razlicita oruzja. Eto, izvinjavam se sto ovako, ali toliko u moju odbranu licnosti i dela malog princ. U svakom slučaju, neka im duse pocivaju u miru.

Zemun007

Nessun commento: